Wymiana rozrządu i sprzęgła
Elementy te są jednymi z ważniejszych zabudowanych w samochodzie. Rozrząd zapewnia pracę silnika, a sprzęgło przeniesienie tej pracy na koła i tym samym jazdę pojazdu. Są to elementy typowo eksploatacyjne, a więc takie które zużywają się w trakcie swojego działania.
Rozrząd to ogólne określenie zespołu elementów bez których silnik nie mógłby w ogóle pracować. W skład tych które podlegają okresowej wymianie wchodzą najczęściej pasek zębaty – nazywany właśnie paskiem rozrządu oraz rolki napinające i prowadzące. W silnikach w których pasek napędza pompę płynu chłodzącego wymianie podlega również ona. Okresowa wymiana tych elementów jest bardzo ważna ponieważ usterka któregoś z nich może spowodować poważną awarię silnika i wysokie koszty jego naprawy.


Sprzęgło pomimo, że zużywa się nieustannie podczas „życia” auta jest elementem na którego trwałość wpływa także sposób jego użytkowania przez właściciela pojazdu. Delikatne i umiejętne operowanie pedałem sprzęgła może w znaczący sposób wydłużyć jego bezawaryjna pracę. Sprzęgło składa się docisku, tarczy sprzęgła i łożyska oporowego zwanego również wyciskowym. W zależności od konstrukcji występuje też tzw. dwumasowe koło zamachowe. Są to elementy które w przypadku awarii podlegają wymianie. Od charakteru usterki zależy czy można wymienić je pojedynczo czy w komplecie.

W celu uzyskania dodatkowych informacji o wymianie rozrządu lub sprzęgła w Twoim aucie lub jeśli chcesz umówić termin - zapraszamy do kontaktu z nami.


Sciągnij naszą ulotkę PDF | |
File Size: | 132 kb |
File Type: |